TV, bredband och telefoni

BRF Ugnen har avtal med Tele2 (tidigare ComHem) för distribution och service av både kabel-TV och bredband. Samtidigt finns bredband från Telenor installerat i fastigheterna med tillgång till deras tjänster.

Samtliga lägenheter är försedda med följande uttag:

  • Tele2 "Tre hål i väggen" (TV, bredband och radio)
  • Telenor nätverksuttag

 

TV

Följande abonnemangsfria digitala tv-kanaler ingår kostnadsfritt för varje hushåll:



Kom igång med Digital-TV  

Parabol
Parabol är ej tillåtet, varken på fasaden eller på egen balkong.

Tilläggsavtal

Det finns möjlighet att teckna tilläggsavtal med Tele2 för att köpa till fler kanaler till ett rabatterat pris.
Ring Tele2 på telefon 90 222 eller klicka nedan

Beställ tilläggsavtal

 

BRF Ugnen har gruppavtal på bredband 500M/500 Mbit/s med TELE2 för 120 kr/månad. Kostnaden är obligatorisk för alla och debiteras utöver avgiften.

Anmälan till gruppavtalet.                                                          

Nu kan alla boenden i BRF Ugnen kontakta Tele2 kundservice för gruppavtal och anmäla att man vill ansluta sig till gruppavtalet: TEL 0775 - 17 17 20

Tele2 kommer också att skicka ut information till alla boenden. Klicka på länken för att läsa: Tele2 information om gruppavtal bredband BRF Ugnen

 

Gruppavtal Bredband TELE2:

Avtalstid: 7 år

Pris 120 kr/hushåll/månad ink moms

Tjänst: Distributionsavtal (distribution, service, grundutbud TV, Danmarkskanaler)

Bredband: 500/500 Mbit/s

Router: TELE2 lånar ut till kunderna

Telefoni: BAS ingår

Uppgradering med 10G teknik under 2023


Om man vill uppgradera från 500/500 Mbit/s till 1200/1200 Mbit/s får man en rabatt på 400 kr och kostnaden blir 120+499= 619 kr/mån. Ordinarie pris 899 kr/mån. Denna betalas direkt till TELE2.

Support: Tele2 kundservice för gruppavtal  0775 - 17 17 20

Kontakta oss om du har några frågor. Du når vår Kundservice via chatt eller på telefon 0775-17 17 20, med öppettider
vardagar 08.00-19.00 och lördagar 09.00-15.00.

 

IP-telefoni
Via bredbandet kan IP-telefon anslutas. Operatören ombesörjer administration och så kallad portering av ditt befintliga telefonnummer till IP-telefonsystemet. IP-telefoni kommer inom några få år att helt ersätta Telias gamla kopparnät.
Om du har personlarm, övervakningssystem eller lägenhetslarm av något slag måste du anmäla detta till berörd operatör för inkoppling i nya systemet.